موزه می گوید داستان از آمریکایی های بومی دانش آموزان جذب شده در نوادا مدرسه

Category: لاس واگاس

Stewart Indian Festival

حسن نیت ارائه میدهد

استوارت در جشنواره هند

بومی آمریکایی کودکان ربوده شدند و از خانواده ها و بسته بندی شده به واگن و کامیون و قطار به بود گرفته خود را رزرو. در Stewart, هندی, مدرسه, موهای خود را قطع شد و آنها مجبور به پوشیدن لباس نظامی به سبک لباس و ترک میراث فرهنگی خود و آنها برای صحبت کردن به زبان مادری خود را.

استوارت دختر مدرسه ای مرکز فرهنگی و موزه

• که در آن: 1 Jacobsen راه, Carson City

• شماره تلفن: 775-687-7606.

• ساعات کار: دوشنبه تا جمعه از موزه ساعت 10 صبح-5 بعد از ظهر

• Grand بازگشایی: مارس 9.

240 هکتار مدرسه شبانه روزی در شمال نوادا بزرگ و ناآشنا; خوابگاه سرد و استریل است. به عنوان یکی شوشون غربی قبیله عضو آن را توصیف کرد: “ما از دست ارتباطی با خانواده های ما در خانه است. نیمی از آنها انتظار نداشتند ما را به خانه می آیند به هر حال.”

که داستان فقط یکی از صدها بودن گفته استوارت دختر مدرسه ای مرکز فرهنگی و موزه که باز در ماه دسامبر در چند مایلی جنوب شرقی شهرستان کرسن سیتی.

تاسیس در سال 1890 در این مدرسه بود که توسط دولت فدرال برای سال 90 به عنوان بخشی از یک جذب, تلاش برای پاک کردن فرهنگ بومی. این “آمریکایی” سیاست ناشی از این طرز فکر که مردم بومی که به تصویب رسید غربی آداب و رسوم و ارزش ها را باید زمان آسان تر اتصالات با بقیه جامعه است. توسط 1919 این مدرسه ثبت نام در ایستاده بود 400 دانش آموزان است.

“ما واقعا سخت کار می کرد به آن آموزشی نمایشگاه” مدیر موزه بابی Rahder می گوید. “ما می خواهیم مردم بدانند که چه اتفاقی در این مدارس شبانه روزی بود بی رحمانه سیاست فدرال که هنوز هم تحت تاثیر خانواده است. ما همچنین می خواستم به نشان می دهد که هر کس تا به حال یک تجربه متفاوت است. برخی خوب و برخی بد است.”

تلاش برای تبدیل این مدرسه به موزه شده است سال در ساخت می گوید: Stacey Montooth, مدیر اجرایی, نوادا, هندی, کمیسیون. پس از دولت توقیف مدرسه در سال 1980 دولت در زمان بیش ملک, مسکن, سازمان های دولتی در 110 هکتار محوطه دانشگاه. در طول سال 2019 قانونی جلسه نمایندگان مجلس با اختصاص 4.5 میلیون دلار برای بازگرداندن ساختمان و ایجاد موزه و مرکز خوش آمدید.

Click to enlarge photo

SIS اصلی ساختمان مدرسه با دانش آموزان

Montooth که در زمان راس این کمیسیون در اوایل سپتامبر می گوید: بلند کردن اجسام سنگین انجام شد قبل از او آمد پردازنده و اعتبارات کار در حفظ سایت و محوری برای دولت بودجه را به سلف او شری روپرت.

“این واقعا یک تعهد بزرگ برای او” Montooth می گوید. “او همه چیز را از همکاری با مهندسین به مردم که هنر تاسیسات. آن را یک ایده برای حداقل یک دهه است.”

نمایشگاه

موزه بازدید کنندگان برخورد خواهد شد داستان سرایی نمایشگاه شامل چهار بخش اصلی به زبان مادری گروههای صحبت 27 فدرال به رسمیت شناخته شده و قبایل و گروهها و مستعمرات در نوادا—Wa او شو (Washoe); Numu (Northern Paiute); Nuwu یا Nuwuvi (جنوب Paiute); و نوع (غربی Shoshones). صفحه نمایش شامل یک کلاس عکس و هنر توسط دانش آموزان از زمان. موزه سازمان جمع آوری صدها نفر از مصاحبههای تاریخ شفاهی به داستان از مدرسه در 90 سال سابقه.

یک تحقیق اتاق را نمایش گذاشتن کار سرپرست فردریک اسنایدر که سعی در زیباسازی استوارت پردیس در دهه 1920 با محوطه سازی انجام شده توسط دانش آموزان و سنگ سازه های ساخته شده توسط هوپی stonemasons. همچنین Wa-Pai-میدرخشید گالری—نام پس از Washoe, Paiute و شوشون قبایل—ویژگی های آثار هنری از بزرگ حوضه هنرمندان بومی.

“ما همه انواع هنر های انجام شده توسط دانشجویان سابق و حتی اعضای خانواده از فارغ التحصیلان است که نشان دهنده تجربه در استوارت” Montooth می گوید. “ما اعتقاد داریم که منحصر به فرد بودن استوارت مدرسه ای در هند است که با داشتن این دست اول از حساب مردم است.”

این موزه نیز ارائه می دهد یک “خانه ما روابط ما” نمایشگاه مستند مدرسه تکامل از فدرال جذب برای ایجاد پردیس به عنوان یک خاموش-رزرو مدرسه شبانه روزی.

شفا از بین نسلی تروما

Montooth می گوید منفی انشعابات از مدارس شبانه روزی هنوز هم احساس می, به عنوان نسل گذشته فارغ التحصیلان حمل تروما پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ تا به حال برای تحمل و قدرت.

در تاریخ شفاهی جمع آوری شده توسط موزه سازمان دانشجویان سابق توصیف موارد از دست دادن تمام تماس با خانواده های خود و داشتن سر خود را تراشیده بعد از اینکه غرق در نفت سفید و حتی پایدار ضرب و شتم به سادگی برای صحبت کردن به زبان مادری خود است.

در یک داستان و روایت مجدد توسط Washoe قبیله عضو هرمان Fillmore, یک سالمند در مادر خود را در بستر مرگ. از او خواست که او را در اشک و خشم “چرا شما به من آموزش زبان و فرهنگ ؟ او به سادگی پاسخ داد: “از آنجا که اگر شما نمی دانید که در آن آنها نمی تواند ضرب و شتم آن را از شما.’ “

Montooth می گوید چنین تجارب منجر به بی اعتمادی نسبت به آمریکا سیستم آموزش و پرورش بومی خانواده. “حتی امروز انتظار و ارزش آنها را در آموزش و پرورش است آنچه در آن خواهد بود آن را به حال شده است برای مدرسه شبانه روزی عصر,” او می گوید. “این کاملا دلسرد کننده است.”

Montooth می گوید او امیدوار مقابله با تروما در این نمایشگاه خواهد بود که اولین مرحله در فرایند درمان برای نسل های آینده. “من آرزو می کنم من تا به حال پول برای هر بار مادربزرگم به من گفت:” آنها می توانید برش مو خود را, آنها می توانند ما را زمین آنها می توانند ما را زبان, اما آنها می توانند ذهن ما’, ” او می گوید.

‘خانه دوم’

در حالی که استوارت هندی مدرسه به نمایندگی از زندان برای برخی از, آن دیده می شد به عنوان یک پناهگاه و “خانه دوم” برای دیگران. که برای Ron Lewis که فارغ التحصیل شد و در سال 1978. عضو Gila رزرو هند در آریزونا لوئیس می گوید او به خاطر التماس مادرش به او اجازه حضور استوارت زمانی که او به سن مدرسه است.

در آن زمان استوارت در حال حاضر دستخوش تغییرات که به دنبال سازماندهی مجدد هندی قانون در سال 1934 که مجاز مادری خود مختاری و خود دولت است. توسط 1960 اداره امور هند را تشویق مدارس مانند استوارت به دانش آموزان اجازه می دهد صحبت می کنند و زبان مادری خود و تاکید بر هنرهای لیبرال دوره های آموزش فنی و حرفه ای است که عمدتا به تدریس در گذشته است.

برای Lewis, چشم انداز خروج از خانه اش در رزرو برای حضور در مدرسه در نوادا هیجان انگیز بود. “من فقط می خواستم به دور از خانه,” او می گوید. “زمانی که من وارد, وجود دارد, من نمی دانستم وجود دارد دیگر قبایل از من می دانست. جالب بود برای من. من لذت می برد وجود دارد و هرگز دلتنگ.”

لوئیس 60 هنوز هم احساسی می شود زمانی که او فکر می کند در مورد اوراق قرضه او شکل گرفته و دوستان او به عنوان یک عضو از فوتبال و بیس بال و بوکس تیم است. او می گوید هنوز هم مذاکرات به اتاقی که او ملاقات کرد در اولین روز مدرسه. یکی دیگر از دوستان او در مدرسه است و در حال حاضر رئیس خود را در Gila شن و ماسه رودخانه و ماسه Pinal County Arizona.

“هنگامی که من سمت چپ من بود و خیلی غمگین,” او می گوید. “برای این روز وجود دارد زمانی که من شروع به صحبت کردن با کسی در مورد مدرسه من روز و شروع آن خفگی به من. من واقعا افتخار از مدرسه.”

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im