سرلشگر حسن فیروزآبادی ، ژنرال جان Dolny برجسته خلبان نظامی و عضو MN حمل و نقل هوایی سالن از شهرت می میرد در 99

شهرهای دوقلو بومی Major General John R. Dolny راحت بود در رهبری داشتن تا به حال آن را محوری بر او در سنین پایین در طول جنگ جهانی دوم است.

“او بسیار نرم سخن گفته اما انجام یک چوب بزرگ گفت:” او پسر کیت Dolny. “مردم احترام او.”

او درگذشت مارس 13 در توسان Ariz. در سن 99.

پسر مهاجران

Major General John R. Dolny درگذشت مارس 13 سال 2020 پس از برجسته نظامی حرفه ای با گارد ملی هوایی در سنت پل (حسن نیت ارائه میدهد از Dolny خانواده)

Dolny متولد ششم از نه خواهر و برادر Feb. 3, 1921 به چک پدر و مادر مهاجر که در زندگی قومی shanty جامعه غیرمتعارف آپارتمان است که در حال حاضر پارک تحت واشنگتن خیابان پل. پدرش اندرو کرد راه آهن و مادرش الیزابت زد یک فروشگاه مواد غذایی است.

او فارغ التحصیل از دبیرستان در سال 1938 و پس از آن رفت و به دانوودی دانشکده فن آوری در مینیاپولیس به صورت مکانیکی تهیه پیش نویس و طراحی ماشین از فارغ التحصیلی در سال 1940.

او فقط یک کار در ویسکانسین وقتی ژاپنی ها بمباران پرل هاربر, وادار کردن امریکا به جنگ جهانی دوم.

او داوطلب خدمت سربازی در نیروی هوایی ارتش که تغییر جهت از زندگی خود او ماند تا زمان بازنشستگی.

شلیک بیش ایتالیا

پس از دریافت خود را بال و کمیسیون در سال 1943 او حمل به شمال آفریقا با 525th اسکادران از 86 جنگنده و سپس به ایتالیا.

Dolny پرواز یک-36 جنگنده بمب افکن و ماموریت خود را در درجه اول کم ارتفاع زمین حمله و حفاظت هوا فضا.

در مارس 1944 او به ضرب گلوله در نزدیکی رم و bailed بیش دوستانه کنار battlefront مجروح شدن پای او در فرود.

دوم تور و ارتقاء

هنگامی که خود را در مبارزه با تور به پایان رسید او تصمیم به ماندن در. در 23 او دستور داده شده از 527th جنگنده بمب افکن اسکادران که در نهایت پرواز قدرتمند P-47 Thunderbolt جنگنده/بمب افکن است. او نام خود را در هواپیما ساندرا Lee برای خواهر زاده خود را.

او به اتمام 135 ماموریت های مبارزه با اهدا شد برجسته پرواز عبور هوا مدال با خوشه های بنفش قلب ستاره برنز و فرانسه Croix de Guerre ستاره نقره ای.

پس از stateside بقیه Dolny به آلمان بازگشت و در سال 1946 به عنوان معاون فرمانده 64 جنگنده بال مسئول بسته شدن پایگاه های نظامی و خلاصی از هواپیما که شامل مورد علاقه خود را ساندرا لی.

گارد ملی هوایی

در سال 1946 او بازگشت به زندگی غیر نظامی کار به طور خلاصه به عنوان یک طراح برای Honeywell. در سال 1947 او با امضا گارد ملی هوایی برای تبدیل شدن به 109 جنگنده رهگیر فرمانده اسکادران که پرواز F-51 ایرانی و دیگر پشتیبانی از هواپیما خارج از Holman زمینه است که در حال حاضر این سنت پل در مرکز شهر فرودگاه.

در سال 1950 در سن 29 او پیشنهاد شد به سرهنگ و در زمان فرماندهی 133rd جنگنده رهگیر گروه که به نام به وظیفه فعال برای جنگ کره در سال 1951.

“آیا درست’

در طول این زمان او با همسر اول خود ایدا مای از طریق دوستان مشترک. آنها ازدواج کردند و در سال 1952. آنها قادر به کودکان به طوری که آنها به تصویب رسید یک پسر کیت و پدر پاتریشیا. آنها با هم با حضور سنت استفان کلیسای لوتری در غرب سنت پل برای سال های بسیاری است.

موزه نمایش که memorializes حرفه ای و سهم عمده جنرال جان Dolny واقع در مینه سوتا هوایی گارد ملی موزه واقع در پایه در مینیاپولیس-سنت پل فرودگاه. Dolny درگذشت مارس 13 سال 2020 در 99. (حسن نیت ارائه میدهد از کیت Dolny)

“در طول سال آن را همیشه کار درست را انجام دهید,’ ” کیت Dolny گفت از پدرش. “او همیشه به من می گفت:” اگر شما را دوست ندارند آنچه شما انجام به انجام کاری دیگر. اما کار درست را انجام دهد.’ “

در دهه 1960 Dolny نقش تعیین کننده ای در ایجاد نوع جدیدی از ماموریت — هوایی ماموریت — به گارد ملی هوایی ارائه شده است که تجهیزات و پشتیبانی به واحد و مورد استفاده بزرگتر و سنگین حمل و نقل هوایی مانند C-97 Stratofreighter.

در سال 1961 در سن 40 سالگی به او پیشنهاد شد به سرتیپ و زد ماموریت در برلین بحران و بعد از آن در جنگ ویتنام.

در سال 1970 او واحد طراحی مجدد به عنوان تاکتیکی ترابری بال و تبدیل به C130 Hercules هواپیما.

“او فقط یک رهبر طبیعی” گفت: Lewis گرگ که خدمت زیر او. “او بسیار راحت پیشرو. فرمان او احترام زیادی حق کردن خفاش.”

گرگ گفت: Dolny نیز یک مربی بزرگ و لذت بردم در نظر گرفتن زمان برای کمک به مردان تحت فرمان خود را رسیدن به پتانسیل کامل خود را.

Dolny ادامه داد: به عنوان فرمانده جناح تا سال 1977 زمانی که او پیشنهاد شد به گارد ملی هوایی ویژه معاون فرمانده دفاع هوایی فرماندهی و دوم خود را دریافت کرد ستاره به کلی عمده.

بازنشستگی و GRANDKIDS

زمانی که او بازنشسته در سن 60 سالگی در سال 1981 او قرار داده بود در 39 سال خدمت تا به حال بیش از 10 ، 000 ساعت به عنوان یک فرمان خلبان داده بود در 211 مبارزه با ساعت.

او تا به حال پرواز A-36 آپاچی P-40 Warhawk P-47 Thunderbolt F-51 موستانگ F-94 Starfire F-89 Scorpion C-97 Stratofreighter و C130 Hercules هواپیما.

او همچنین به مینه سوتا حمل و نقل هوایی Hall of Fame در سال 1998 است.

“او زیادی برای St. Paul تا آنجا که به ارتش می رود گفت:” پسر خود را.

پس از بازنشستگی او ساخته شده است یک خانه تابستانی در ویجر روستا در Danbury, Wis., که در آن پنج نوه دوست داشتنی برای بازدید هر تابستان پسر خود را گفت. او تبدیل به یک گلف باز مشتاق و مسافر است.

سال های پایانی خود را و افتخارات

پس از درگذشت همسرش در سال 1997 او به آریزونا که در آن او ملاقات و ازدواج برنارد در سال 1998 است.

در روز قبل از 22 سالگرد Dolny افتاد و شکست خود را از استخوان ران یک آسیب است که نیاز به عمل جراحی.

برنارد نمی تواند با او در بیمارستان به علت COVID-19 محدودیت.

“من او را به صحبت در گوشی دو تا سه بار در روز” او گفت:. “هر بار که او از من خواست به او برخی از لباس به طوری که او می تواند به خانه می آیند. آن را شکست قلب من است که من می توانم.”

او به نظر می رسید به دوره نقاهت اما پس از درگذشت ناگهانی اموزش گفت.

Dolny خواهد شد که یک نظامی تشییع جنازه با افتخارات در فورت Snelling ملی گورستان زمانی که این محدودیت ها برداشته.

موزه نمایش که memorializes حرفه ای و کمک های واقع در مینه سوتا هوایی گارد ملی موزه واقع در پایه در مینیاپولیس-سنت پل فرودگاه.

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im