737 مکس ممکن است بازگشته باشد، اما بوئینگ هنوز به روز نیست

[ad_1]

یک بوئینگ 737 MAX 7 در حین پرواز ارزیابی میدان بوئینگ در سیاتل، واشنگتن، 30 سپتامبر 2020 فرود آمد.

لیندسی واسون رویترز

یک سال پس از بازگشت خودروی جنگی 737 مکس بوئینگ – پس از بزرگترین زمین‌گیری در تاریخ هوانوردی – به نظر می‌رسد اجماع گسترده‌ای در صنعت وجود دارد که این هواپیما به اندازه هر کسی که امروز پرواز می‌کند، ایمن است.

سوالی که اغلب از من پرسیده می شود این است که “آیا می خواهید به مکس بروید؟” مصاحبه ای با American Greed از CNBC.

با این حال، روشن نیست که آیا هواپیمای نسل بعدی بوئینگ می‌تواند از آبشار خطاها، میانبرها و نارسایی‌های مدیریتی که منجر به کشته شدن 346 نفر در دو سانحه 737 مکس در سال‌های 2018 و 2019 شد که تا حدی مسئول پرواز هواپیما هستند، جلوگیری کند. سیستم.

پیتر دیفاسیو، رئیس کمیته حمل و نقل و زیرساخت مجلس نمایندگان در اورگان گفت: “امیدوار بودم که این یک بازده بزرگ باشد.” “آنها یک نفر جدید را وارد می کنند و می گویند: “نه، ما به همان چیزی که قبلا بودیم برمی گردیم – بهترین شرکت مهندسی هوافضا در جهان و ما بر قیمت روزانه سهام نظارت نخواهیم کرد.” “اما این اتفاق نیفتاد.”

به هر حال، بسیاری از نیروهای بوئینگ که بازرسان آنها را به سقوط مرتبط می‌دانند – از جمله رقابت شدید ایرباس رقیب و همچنین فشار برای کاهش هزینه‌ها و سرعت بخشیدن به تولید – تنها زمانی که این شرکت تلاش می‌کند زمین‌های از دست رفته را به دست آورد، تشدید شده‌اند. این بحران حدود 20 میلیارد دلار برای بوئینگ هزینه داشته است، بدون اینکه به سهم قابل توجهی از بازار حیاتی یک خط تحت سلطه ایرباس A320 اشاره کنیم.

حتی پس از بازگشت مکس، تحویل هواپیماهای تجاری بوئینگ در سال 2021 از ایرباس عقب بود.

سال گذشته، بوئینگ با پرداخت 2.5 میلیارد دلار جریمه در یک قرارداد تعویق‌افتاده با وزارت دادگستری ایالات متحده موافقت کرد تا اتهامات مربوط به پنهان کردن اطلاعات مهم در مورد مکس را از رگولاتورها و مردم برطرف کند. اما دیفازیو این مجازات را «سیلی بر مچ» خواند و آنچه را که او «فرهنگ پنهان کاری» در حال انجام این سازنده هواپیما خواند، محکوم کرد.

این شرکت مستقر در شیکاگو در بیانیه‌ای به American Greed اعلام کرد که سقوط هواپیمای Lion Air Flight 610 و Ethiopian Airlines Flight 302 منجر به اصلاحات اساسی شده است.

در بیانیه آمده است: «به دنبال این حوادث، بوئینگ به عنوان یک شرکت و در طراحی 737 مکس تغییرات قابل توجهی ایجاد کرده است تا اطمینان حاصل کند که چنین حوادثی هرگز تکرار نمی شوند.

خارج از کنترل

رگولاتورها در سراسر جهان در سال 2019 پس از افشای این موضوع که سیستم کنترل خودکار پرواز معروف به سیستم مانور یا MCAS ممکن است با فرستادن هواپیما برای غواصی آسیب ببیند، این هواپیما را در سال 2019 ممنوع کردند، که ظاهراً در این دو فاجعه مرگبار انجام شد.

بوئینگ MCAS را به عنوان یک راه حل سریع برای بارهای ناشی از طراحی موتور Max توسعه داده است که می تواند باعث شود هواپیما در زاویه بسیار زیاد پرواز کند و متوقف شود. MCAS مجبور شد دماغه هواپیما را به سمت پایین فشار دهد تا جبران کند. اما در یک سری از خطاهای فاجعه بار، این شرکت اجازه داد تا سیستم توسط یک سنسور راه اندازی شود. و دادستان‌های فدرال می‌گویند مهندسان بوئینگ اطلاعات مربوط به MCAS را از تنظیم‌کننده‌ها مخفی می‌کردند، بنابراین بیشتر خلبان‌ها حتی از این سیستم – چه رسد به اینکه چگونه با نقص احتمالی مقابله کنند – تا پس از اولین سقوط نمی‌دانستند.

پس از یک بررسی 20 ماهه که شامل تغییرات طراحی و نرم افزار و همچنین تشدید آموزش بود، FAA در اواخر سال 2020 موافقت کرد که به هواپیما اجازه پرواز مجدد دهد. خطوط هوایی در سراسر جهان از سال گذشته شروع به کار مجدد آنها کردند، اگرچه آنها در برخی کشورها، به ویژه چین، مستقر هستند.

در بیانیه ای، بوئینگ خاطرنشان کرد که «185 کشور از 195 کشور» از دسامبر 2020 این هواپیما را به عملیات بازگردانده اند، بدون اینکه هیچ حادثه ای گزارش شده باشد.

در بیانیه آمده است: «بیش از 30 شرکت هواپیمایی در سراسر جهان 737 MAX را برای 325000 پرواز با درآمد و بیش از 800000 ساعت، با قابلیت اطمینان برنامه بیش از 99 درصد، به طور ایمن انجام داده‌اند.

کاکس، که نزدیک به 50 سال تجربه به عنوان خلبان و کارشناس ایمنی هوانوردی دارد، گفت که این تغییرات پیشرفت های بزرگی هستند. وی گفت: فعال سازی تصادفی یا نادرست MCAS کمتر اتفاق می افتد و در صورت وقوع، خلبانان آموزش بهتر و ابزار بیشتری برای مقابله با آن دارند.

کار در حال انجام

در مورد اینکه آیا بوئینگ می تواند از بلایای مشابه در آینده جلوگیری کند، ناظران کمی مایل هستند که از سوء ظن شرکت بهره مند شوند.

ریچارد ابوالفیا، تحلیلگر کهنه کار صنعت، که مانند بسیاری از کسانی که شرکت را دنبال می کنند، مشکلات 737 مکس را در از دست دادن تمرکز بوئینگ بر مهندسی، که به طور سنتی بزرگترین نقطه قوت شرکت است، می گوید: “هیات داوران بسیار پریشان هستند.”

ابوالفیا خاطرنشان کرد که برخلاف اکثر رهبران تاریخ 105 ساله شرکت، مدیر عامل فعلی جیمز کالهون یک مهندس نیست. اما ابوالافیا اعتباری را برای اضافه کردن چند مهندس به هیئت مدیره و رتبه‌های مدیریتی در سال گذشته به شرکت داده است.

او در مورد این حرکات گفت: “این خوب است، اما هیچ چیز مانند تغییر بزرگی نیست که ممکن است لازم باشد.”

ابوالفیا گفت که گزارش درآمد بعدی شرکت را که صبح چهارشنبه منتشر می‌شود، بررسی خواهد کرد تا ببیند آیا سازنده هواپیما پول خود را در قالب افزایش هزینه‌های تحقیق و توسعه به کار می‌اندازد یا خیر.

بوئینگ اعلام کرد که هزینه تحقیق و توسعه آن برای هواپیماهای تجاری در سال 2020 29 درصد کاهش یافته است.

“در سال 2021 چه کردید؟ و چه انتظاری از این بودجه در سال 2022 دارند؟ یا پاسخ همه اینها «بله، مهندسان بیشتری را اخراج می کنیم؟» گفت: «من ترجیح می دهم عدد دو رقمی منفی نداشته باشم. منظورم این است که در این مرحله، فقط حفظ توانایی است، نه امید.»

کاکس موافقت کرد که بوئینگ هنوز در حال گذار از شرکتی است که بر ملاحظات مالی بیش از حد به ریشه های مهندسی خود تأکید می کند.

او گفت: “آیا آنها قادر به انجام این کار هستند؟ بله. آیا آنها قدم ها را بر می دارند؟ بله. آیا این مراحل به اندازه کافی بزرگ و سریع هستند؟ فکر نمی کنم ما اطلاعات کافی برای دانستن آن داشته باشیم.”

کاکس گفت که خطوط هوایی و رگولاتورها که به دلیل سقوط هواپیمای 737 مکس نیز مورد انتقاد قرار گرفته اند، در حال ایجاد تغییرات هستند. تاکید بر پشتیبانی و آموزش خلبان تجدید شده است. و مفهوم گواهی طراحی مشتق – 737 مکس بر اساس هواپیمایی است که اولین بار در سال 1967 پرواز کرد – احتمالاً متعلق به گذشته است.

او گفت: «این یک نقطه عطف بود. «آشفتگی اقتصادی در صنعت غیرقابل مقایسه بوده است. تاثیر عملیاتی غیر قابل مقایسه بود. تأثیر خواسته های جامعه بر صنعت غیرقابل مقایسه بود. هیچ کس در هوانوردی هرگز حماسه 737 مکس را فراموش نخواهد کرد. این اساساً روش کار، ساخت و آموزش ما را در سراسر صنعت تغییر داده است.”

ببینید چگونه دنبال کردن سود شرکتی یک شرکت آمریکایی نمادین را از مسیر منحرف می کند – با نتایج مرگبار. قسمت جدید «طمع آمریکایی» را چهارشنبه ساعت 22:00 به وقت شرقی از CNBC تماشا کنید.

[ad_2]

https://20khababr.ir
https://afkharebartar.ir
https://akhabarebartar.ir
https://andnews.ir
https://avatefepak.ir
https://baranmajale.ir
https://behtaringam.ir
https://daltek.ir
https://elmitarin.ir
https://fardayeashena.ir
https://forbos.ir
https://foxirani.ir
https://gisoon.ir
https://hodhodirani.ir
https://iranisard.ir
https://kahkashani.ir
https://lasttimes.ir
https://lilaki.ir
https://livejame.ir
https://magirani.ir
https://majaleiranian.ir
https://mervina.ir
https://mineralnews.ir
https://modirezard.ir
https://momon.ir
https://moniseh.ir
https://nationaliran.ir
https://netcrafti.ir
https://news-single.ir
https://newsexpress.ir
https://newslife.ir
https://newsspot.ir
https://newsteen.ir
https://nikmag.ir
https://officemag.ir
https://okaziyon.ir
https://one-news.ir
https://pandamag.ir
https://parsroids.ir
https://patris-fun.ir
https://senatornews.ir
https://seratmag.ir
https://sibala.ir
https://sohanian.ir
https://sosokan.ir
https://tazekhabari.ir
https://technoirani.ir
https://timesirani.ir
https://yamorani.ir
https://yandexkhabari.ir
https://abdoosnews.ir
https://zehnenoandinsh.ir
https://abestanews.ir
https://abtinnews.ir
https://akhbarebartaaar.ir
https://akhbaremaaaa.ir
https://akhbareshomaaa.ir
https://akhshijnews.ir
https://atrinnews.ir
https://atroticnews.ir
https://atshnews.ir
https://bashariatemrooz.ir
https://dastesalamatt.ir
https://dostemansalam.ir
https://elementorsite.ir
https://emrooztafahom.ir
https://ensanedirooooooz.ir
https://etelaresankhabar.ir
https://examplenews.ir
https://fardaalefba.ir
https://gisooyekhabar.ir
https://halohekayatha.ir
https://hashtadonoh.ir
https://hekayatfardayeemaaa.ir
https://honarmandkhabar.ir
https://istgaheshomareyek.ir
https://ketabkhoooon.ir
https://kimyagaaaar.ir
https://markazeakhbar.ir
https://masternewss.ir
https://mohamadrezasite.ir
https://morvarideasia.ir
https://mramins.ir
https://naserinews.ir
https://nasermr.ir
https://newsamins.ir
https://newsatropat.ir
https://newscenterals.ir
https://newsmineral.ir
https://newsouls.ir
https://newspishgamannn.ir
https://newssalam.ir
https://newsshans.ir
https://newsworlds.ir
https://parinews.ir
https://patris-music.ir
https://poshtibannews.ir
https://powernewss.ir
https://recordejadid.ir
https://salamnewws.ir
https://23ncfst.ir/
https://amiran-carpet.ir/
https://armanenergytec.ir/
https://blogenews.ir/
https://blogkhoon.ir/
https://bvfars.ir/
https://charsounews.ir/
https://chsnews.ir/
https://dezfil.ir/
https://dmwebmaster.ir/
https://dota2news.ir/
https://erfanhd.ir/
https://etminan110.ir/
https://faratarazkhabar.ir/
https://farsgardi20.ir/
https://footynews.ir/
https://goto98.ir/
https://ilyarkhabar.ir/
https://ir2khabar.ir/
https://iranalmanac.ir/
https://irandaryafest.ir/
https://khabarehaft.ir/
https://khabarontime.ir/
https://lolsms.ir/
https://maadgig.ir/
https://masoudtb.ir/
https://mp3news.ir/
https://music-ha.ir/
https://nakhlestankhabar.ir/
https://newcharge.ir/
https://news-links.ir/
https://news180.ir/
https://pimn.ir/
https://prmf.ir/
https://pvnews.ir/
https://rejawnews.ir/
https://sahab-co.ir/
https://samanbarg.ir/
https://semanews.ir/
https://shirinonews.ir/
https://soheilesonghor.ir/
https://tacity.ir/
https://taktanews.ir/
https://tarabaranmag.ir/
https://telegram-persian.ir/
https://tfcenter.ir/
https://trika.ir/
https://velninews.ir/
https://vidnaz.ir/
https://wajnews.ir/
https://your-news.ir/
https://zangannews.ir/
https://2016downloadnew.ir/
https://paxsolomusic.ir/
https://daryamedia.ir/
https://andikakhabar.ir/
https://seo-pbn.ir/
https://ghezelwich.ir
https://panaztebtabriz.ir
https://shayna-net.ir
https://kanooneslamshahr.ir
https://raynuts.ir
https://honare2.ir
https://itsama.ir
https://flingpet.ir
https://foreverpro.ir
https://fraeesi.ir
https://gkhabar.ir
https://18amlak.ir
https://pooyesh-khabar.ir
https://matsef.ir
https://photo-land.ir
https://tabarestan118.ir
https://disachain.ir
https://chikaapp.ir
https://mahestan18.ir
https://radyaabkala.ir
https://c-civil.ir
https://saeeed.ir
https://copytops.ir
https://modirsearch.ir
https://shz1music.ir
https://m-khosravi.ir
https://iranhayashi.ir
https://iranian-dress.ir
https://gigblog.ir
https://basitcg.ir
https://mashhadhekmat.ir
https://rahetamin.ir
https://radolyamani.ir
https://bnemati.ir
https://face-wood.ir
https://tourvare.ir
https://centertasisat.ir
https://bidarirafsanjan.ir
https://namahaa.ir
https://30pp.ir
https://script-tabadol-link.ir
https://simayesarbedar.ir
https://pakdashtiha.ir
https://rentacars.ir
https://2019movies.ir
https://ekar24.ir
https://saber-ramezani.ir
https://teb-saharsina.ir

ایندکسر

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort Fethiye Escort Marmaris Escort android rat istanbul duşakabin fud crypter hack forum hovarda girişonwin girişturkmmoMobil Ödeme BozdurmaVodafone Mobil Ödeme Bozdurmafethiye escortweb tasarımtuzla halı yıkamatemizlik şirketi istanbul