حلقه پیستون میبایست اتصال شعاعی قابل پیش بینی و موثری میان جداره سیلندر و سطح جانبی حلقه برقرار نمایند تا عایق بندی به روش قابل قبولی انجام گیرد. رینگ های این قطعه به کار رفته در موتورهای کوچک عموما شامل حلقه فشاری، حلقه وایپر و حلقه روغنی میباشند. هنگام فعالیت با حلقه پیستون باید غایت اعتنا را به فعالیت پیروزی چرا که چدن در درمقابل جراحت فراوان اهمیت است. حلقه های دانسیته معمولا از چدن ساخته می گردند در بعضا موتورهای دیزل و لبریز قدرت از رینگهایی به کار گیری می شود که از چدن نشکن ساخته شده اند. میل لنگ که کاملا در روغن موتور فرو رفته میباشد , اهمیت هر بار ایجاد سیکل یا این که چرخیدن , بهترین پیستون نیسان روغن را به سمت دیواره پایینی سیلندر موتور میپاشد . طراحی صحیح و متناسب این بخش نسبت به سیلندر و محیط احتراق در میزان مرغوب بودن اختلاط هوا و سوخت، احتراق و در سرانجام توان تولید شده بوسیله موتور تاثیر دارد. پیستون دیزل ژنراتور قطعه ای استوانه ای رخ در موتور است، و بر اثر نیروهای حاصله از فرایند احتراق در درون محفظه سیلندر حرکت رفت و برگشتی انجام میدهد. پیستون موتور اتومبیل قطعهای استوانهای صورت می باشد که درون سیلندر حرکت میکند. مانند رخ پایین این مکانیزم در واقع کورس حرکت پیستون را تغییر تحول می دهد. 1- پیستون های چدنی : این پیستون ها بخش اعظم در پیشین ساخته میشدند و اصلی خواص لغزشی خوب تر و انبساط كمتر هستند . بر روی عمده پیستون موتور های بنزینی از سه عدد حلقه به کار گیری می شود. بوش پیستون یک عدد از مهمترین اسباب و اثاث یدکی خودرو محسوب میشوند و از خرابی موتور خودروی موردنظر، به شدن پیشگیری می کند براین اساس عملکرد آن از حساس فوق العاده بالایی برخوردار است. اتومبیلهای امروزی عمدتا حساس مقادیر متعددی بوش و پیستون و سیلندر میباشند که تعداد بسیار همین قطعهها باعث افزایش قدرت و جاذبه اتومبیل میشود و این برهان هم منجر افزایش با آنها شدهاست. رواداری بیش از حد هم میتواند سبب افت کمپرس و افزایش سر و صدای پیستون میشود. تاج پیستون (سر پیستون) سطح فوقانی پیستون (بالاترین نقطه نسبت به سرسیلندر) است، که حین کارایی موتور ذیل نیروها و دماهای فراوان شدید قرار دارد. اندازه شکاف عمودی پیستون،نشان دهنده مقدارارتجاعی بودن آن است.حالت ارتجاعی بیش ازاندازه پیستون،باعث لرزش وتکان زیادپیستون درسیلندر میشودونیزآن راازحالت حساس خودخارج میکند.درچنین حالتی نشت گازازکناره های پیستون،افزایش یافته،روغن سوزی موتور زیادترمیشود.اگرشیارروی پیستون کاملاعمود باشد،درسیلندرخط ایجادمیشودودردیواره،برآمدگی به وجود می آید.لذاشیارراکمی مایل می سازند. شیار عمودی،ضمن ساخت حالت ارتجاعی دربدنه پیستون درموقع انبساط ،قسمت راهنمای پیستون رامحافظتمیکند.شیاردرمقابل انبساط زیادعکس العمل نشان داده،منقبض میگردد تا ازچسبیدن به سیلندر یاگژنپین جلوگیری شود. لبه اکثر رینگهای دانسیته پخ است پخ بودن کناره رینگ منجر میشود که اندکی بچرخد و در عاقبت لبهای تیز با جداره تماس پیدا کند. بربدنه پیستون،درقسمتی که محورهای گژنپین قراردارد،بارزیادی وارد نمیشود.بیشترین نیروبه دامنه فعال پیستون که درسطوح عمودی برتکیه گاه گژنپین هست وارد میشود. در همین موقعیت پیستون از یک سری محل به طور عمودی و از دور تا دورش دچار گرفتگی و گیر کردن در درون سیلندر شده میباشد . پیستون قطعه استوانهای صورت میباشد که در باطن سیلندر، از طریق اتصال به شاتون حرکت رفت و برگشتی داشته و زمانهای موتور را به وجود میآورد. پیستون موتور همانطور که میدانید نقش کلیدی در تولید قدرت موتور دارااست ولی چطوری ؟ کل رینگ های پیستون به کار رفته در موتورهای Briggs & Stratton از محصول فولاد کاربرد کمپرسورهای پیستونی چدن میباشند. اکثر حلقه های وایپر موتورهای Briggs & Stratton حساس لبه پخ میباشند. عمده موتورهای Briggs & Stratton از حلقه های فشاری کناره اریب یا لبه پررنگ استعمال میکنند. رینگ پیستون همینطور میبایست عایق بندی قابل قبولی نسبت به حاشیه های شیار حلقه ایجاد کند. حلقه روغنی رینگی هست که در تحت ترین شیار حلقه نسبت به کارتر قرار جای میگیرد. رینگ فشاری محیط احتراق را در در مقابل نشتی های حین احتراق عایق بندی میکند. حلقه های پیستون محفظه احتراق را آب بند نموده است. در صورتی که میخواهید که از پیستون قدیمیاستفاده کنید، بررسی کنید که جای شیارهای حلقه تندرست میباشند و بر روی جداره آن خط و خشهای عمیقی وجود رابرت پتینسون نداشته باشد. رینگ روغنی مسئول پاک نمودن روغن های اضافی از بر روی جداره سیلندر را حین حرکت پیستون به عهده دارد. حلقه ها در یک نقطه بریدگی دارند. آیا پیستون در اقتدار یا این که شتاب ماشین تاثیری دارد ؟ گژنبین: گژنبین یا این که انگشتی، میله ای توخالی بوده و رابط در میان شاتون و پیستون است. اگر شاتون استحکام نداشته باشد پس از مدتی تغییر رخ می دهد که زخم زننده است. در خودروهایی که سیستم تایمینگ و سوپاپ آنان متغیر می باشد ( در بخش تایمینگ به تفسیر آن پرداخته ایم ) برای جلوگیری از عکس العمل سوپاپ ها به پیستون ، شیارهایی بر طبق شکل سوپاپ در پیستون تولید کرده اند تا اگر سوپاپ در هنگام بالا بودن پیستون ، تحت بود ، حیاتی پیستون عکس العمل نکند.