موتور TU5 ، درباره ی محبوب ترین موتور ایران بیشتر بدانید

این موتور برروی اتومبیل های سمند LX و سمند سورن و دنا به بازار ارائه شده میباشد و به واسطه توان و عجله بالا به کارگیری از آن رو به ارتقا است. ساخت انبوه موتور ملی ۱.۷ لیتری او‌لین موتور از این جور آغاز شده البته ساخت همین موتور پیشرفته که شاید آن را بتوان پیشرفتهترین موتور ایرانخودرو نامید بارها به تاخیر افتاده است. اولین پژو پارس که حساس موتور tu۵ عرضه شد پژو پارس LX کلاس ۱۲ نام گرفت. همین موتور به برهان مصرف بالای ۱۲ لیتریاش در ۱۰۰ km دلیلی به جهت از دستدادن مشتریان در وضعیت جدید سهمیهبندی بنزین شده است. برای همین در خودروی نو تیبا گیربکس پراید در دنده دو به گونه ای تقویت شد تا بتواند گشتاور بالای همین موتور را تحمل کند. گیربکس پراید تحمل گشتاور بالای این موتور را نداشت. مصرف بالای سوخت و استهلاک، ترمزهای بد، طرح سابق و اعصاب خردکن خودرو، و تعدادی نقص‌ دیگه که ابلاغ آن از حوصله بیرون است! به جهت این موتور دیزلی، سیستم پاشش مستقیم که حیاتی فناوری یک سری راهه فشار بالای سوخت هست در حیث گرفته شده است. پس از طراحی موتور ملی با نام EF7 اهمیت مشارکت شرکت FEV آلمان و موتور توربو شارژ ملی ۱.۴ لیتری از خانواده موتور ملی، موتور دیزلی، چهارمین موتوری می باشد که بر اساس موتور EF7 طراحی شده است. واتر پمپ: وظیفه به گردش کردش درآوردن آب در سیستم خنک کننده را بر عهده دارد. پس عمر مشخصی ندارد و عمده به نحوه کارکرد و موقعیت مراقبت بستگی دارد. بایستی دید در شرایط واقعی عملکرد این موتور چگونه خواهد بود البته براساس داده ها بر روی ورقه همین موتور درصورتیکه بر روی خودرویی نصب شود، بهترین گزینه برای خرید خواهد بود چرا که با مصرف ۲۵درصد کمتر، آلودگی کاهش و گشتاور و توان بیشتری دارد. به این ترتیب می توان دریافت که اطلاعاتی که ایرانخودرو درباره این پیشرانه منتشر کرده (گشتاور ۱۵۳ n.m و توان ۱۰۰ hp) در رخ استفاده از بنزین سوپر و وضعیت نزدیک به آزمایشگاه به دست خواهد آمد. اسم موتور EF7 بهنوعی با اسم خانواده سمند گره خورده و اکثر وقت ها دارندگان اتومبیل سمند، این پیشرانه را مهم این خودرو میشناسند. این موتور هماکنون در اتومبیل پژو ۲۰۶ استعمال می‌شود و گزیده از آن در ایران ساخته میشود. علاوه بر آن سیستم صوتی این اتومبیل می تواند ای یو ایکس (aux)، اشاره گر و سی دی را هم پشتیبانی نماید که در گونه خویش یک ترقی محسوب می شود، تغییراتی که در ورژن LX پژوپارس هم وجود دارد. سیستم برق مالتي پلكس: در این دسته سیستم برق کشی از سیم به جهت ارتباط میان بخش های گوناگون اتومبیل استفاده نمی شود و به جای آن قطعاتی به نام “نُد” برای هر قطعه برقی وجود دارد که می توانند به رخ هوشمند دیتاها را دریافت کنند، آن ها را باز‌نگری نمایند و داده های اضطراری را به قطعات هدف بفرستند. این کلاس مشابه کلاس ۱۷ است و تفاوت کلاس ۱۹ دارای ۱۷ به کارگیری از ترمز عقب کاسه ای به جای ترمز دیسکی است و هیچ تغییر و تحول خاصی دیگری در این خودرو مشاهده نمی شود. از طرفی آنتن خودرو هم به رخ کوسه ای و در سقف قرار داراست و مثل سمند های آن سال بر روی کنار صندوق عقب نیست. این موتور ۱۳۹۷ سیسی حجم دارد و ۹۵ اسب بخار قدرت در وضعیت بنزینی و ۸۴ اسببخار در موقعیت گاز سوز قدرت ساخت مینماید گشتاور آن هم در وضعیت بنزین ۱۲۵ نیوتنمتر در ۴۵۰۰ به دور و ۱۱۱ نیوتنمتر در ۴۵۰۰ در شرایط گاز ایجاد می کند. گفته میگردد که مصرف سوخت این ماشین ۱۰درصد کاهش از پراید هست اما این موتور مورد دوچندان بهتری نسبت به موتور پراید است این موتور یکی از ارزانترین موتورهای ایرانی در این کلاس نیز محسوب می‌گردد گشتاور این متاع نیز از ۱۰۳ نیوتنمتر به ۱۲۴ نیوتنمتر ارتقاء یافته هست . گشتاور این موتور نیز حدود ۳۰ نیوتنمتر کمتر موتور TU5 هست که عملکردی ضعیفی دارد. براساس اعلام شرکت مگاموتور، سازنده قوای محرکه سایپا، این موتور ۸درصد مصرف کمتری نسبت به پراید دارااست . حتی در بعضی از نمونه های تولیدی نسخه ی LX هم که عرضه ی محدودی داراست ، مالکان از تحت بودن میزان مرغوب بودن ساخت و مونتاژ و وجود سر و صدای اضافی در باطن کابین شکایت دارند. از سوی دیگر در برخی از مورد ها ادوات و تجهیزات کابین نیز عملکرد صحیحی نداشته و دردسرهای متعددی را به جهت مالک اتومبیل ایجاد خواهند کرد. مشکل اهمیت در تاخیر ایجاد این موتور که اولین موتور مبنا گازسوز کشور‌ایران می باشد نقص‌ تولید باطن قطعات این موتور اساسی استانداردهای بالا و دشواری ترخیص برخی قطعات از موتور tu5 قیمت گمرک بوده است. مبنای حساس طراحی این اتومبیل پژو 405 بوده و زمانی که وارد بازار شد ایرانخودرو آن را لوکسترین ماشین داخلی نامید. جدیدا دعوت طومار ی این خودرو جهت تکمیل وجه مهم مبلغ 49.900.000 تومان به دست مشتریان رسیده میباشد که همین اتومبیل را وارد مدت زمان ی مالامال رقابتی می نماید و در درمقابل رقبایی مانند جیلی GC6 اساسی قیمت 47,800,000 تومان ، تندر نود اتوماتیک حیاتی بها 47,485,000 تومان ، تندر پلاس اتوماتیک حساس ارزش 49,100,000 تومان، رنو ساندرو اتوماتیک با بها 49,900,000 تومان ، برلیانس های H220 و H230اتوماتیک دارای قیمت 45,000,000 تومان، دانگ فنگ اچ سی کراس کلیدی قیمت 45,524,000 تومان و ساینا اتوماتیک حساس قیمت 38,450,000 تومان قرار می دهد که همانطور که بازدید می کنید ، نسبتاً از تمامی رقبایش گران خیس می باشد و کلیدی اعتنا به میزان مرغوب بودن مونتاژ پژو پارس های اخیر جمهوری اسلامی ایران اتومبیل و سابق بودن گیربکس آن ، خرید آن مقداری ریسک به همپا خواهد داشت.

ایندکسر

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort Fethiye Escort Marmaris Escort android rat istanbul duşakabin fud crypter hack forum hovarda girişonwin girişturkmmoMobil Ödeme BozdurmaVodafone Mobil Ödeme Bozdurmafethiye escort