رئالیسم سینمای اجتماعی دقایق همین فیلم را اهمیت امیر جدیدی لبریز میکند که از همین موقعیت غوطهور میشود و وقتی میخواهد چیزی را ثابت کند به خاطر عدم به کارگیری از سیاست رفتاری… اصغر فرهادی دارای تمرکز بر مردی که چیز زیادی برای چنگ زدن جهت ادامه زیست ندارد و پایین تأثیر وضعیت قرار میگیرد، تنوع زیادی از موضوعات مانند بخشش، آزادی، صداقت یا این که شرافت را در مرکز قرار میدهد. یک دلیر قصه مالامال دردسر رحیم (امیر جدیدی) مردی راستگو را ماجرا می نماید که پس از بدهکاری بسیار وارد زندان شده است. در ارتفاع مرخصی، دوست دخترش کیسه ای پول پیدا میکند و اصلی چسباندن آگهیهایی در خیابان عملکرد مینماید آن را پس بدهد، ولی کلیه چیز آنطور که می بایست پیش نمی رود. قهرمان فرهادی رحیم را حیاتی دوربین بر روی دست حین صعود و سقوط دنبال میکند، دوربینی که فاصله میگیرد و آنچه را که رخداد افتاده از طریق شیشه و تنش حیرت انگیز افرادی که شخصیت ما را در فضاهای مختلف قرار میدهند، مشاهده میکند. البته پس از مدتی اساسی او دوست می گردند و زمین دار پهناور تصمیم میگیرد از حسن و عطا حمایت کرده و تمام هزینه ساخت آلبوم موسیقی آن ها را تقبل کند. در ادامه با نقد فیلم پهلوان اصغر فرهادی حساس ما بمانید. پهلوان فرهادی نشان میدهد که چگونه شخصیتی که تلاش مینماید اصلی ناملایماتی که زندگی بر سرش میآورد بجنگد، میشکند. بر مغایر سایر فیلم های اجتماعی که در آن شخصیتی را نشان میدهند که به وسیله بوروکراسی بلعیده شده است، در سراسر اثر مراقبت میشود، اهمیت سرعتی کندتر و متفکرانهتر از اصغر فرهادی. حقه هوشمندانه ای که کارگردان در راستای پررنگ کردن رقیب به ما می زند همین هست که هنگامی طلبکار رحیم که همان رقیبش محسوب می شود از دغل کاری و لاف گفتن های “رحیم” گله می کند، در یکسری سکانس آنگاه ما شاهد عینی شدن ادعایش هستیم و می بینیم که او چگونه کلیدی صحنه سازی همت در فریب دادن کارکنان مکانی داراست که قرار هست در آن جا استخدام شود. در اینجا اکثر به بازنگری وب وبسایت اصغر فرهادی دلیر لوپه فیلم.