آنچه سرمایه گذاران می توانند از همه خریدها و فروش های تسلا، ریوین بیاموزند


سهام ریوین تحت فشار بود، اما با ارزش بازار بیش از 100 میلیارد دلار بزرگتر از جنرال موتورز و فورد، نمی توان گفت که این خودروی الکتریکی موفقیت بزرگی نداشته است. خرید و فروش سهام خودروهای برقی اخیراً شدید بوده است، از سر و صدای زیادی بر سر فروش سهام تسلا توسط ایلان ماسک گرفته تا گروه Lucid گرفته تا پیتر راولینسون، مدیرعامل سابق تسلا، که در اوایل سال جاری وارد بورس شد و اکنون بیش از 80 میلیارد دلار ارزش دارد. ، فقط به اندازه حامیان دیترویت.

از آنجایی که پس از انتصاب مجدد جو بایدن، جرومی پاول به ریاست فدرال رزرو، بازار سهام با چالش جدیدی روبه‌رو می‌شود، و این امر باعث شد که بازارها درخواست کنند که سرمایه‌گذاران در مسیر بازگشت به سهام و دور شدن از داغ‌ترین نام‌ها هستند. رشد قبل از فشار برای افزایش نرخ‌های بهره، رقبای تسلا مقداری سود را برمی‌گردانند. آیا سهام EV در حباب است؟

CNBC اخیراً با نیک کولاس، یکی از بنیانگذاران DataTrek Research و تحلیلگر سابق خودرو وال استریت در مورد آنچه در فضای خودروهای الکتریکی اتفاق می افتد صحبت کرد.

Rivian و آنچه که بازار را حباب می کند

به گفته کولاس، رتبه Rivian بسیار بالا است. او گفت: “این را نمی توان دور زد. هر بار که شما در مورد شرکتی صحبت می کنید که هنوز هیچ محصولی نفروخته است و ارزش آن 100 میلیارد دلار است، تخمین بزرگی است، اما لزوماً حباب نیست.”

کولاس در یادداشت تحقیقاتی اخیر خود گفت که تسلا تا اوایل سال 2020 ارزش بازاری بیش از 80 میلیارد دلار نداشت و تا آن زمان 100000 خودرو در یک چهارم تولید می کرد. Rivian به تازگی شروع به تحویل اولین خودروهای خود به مشتریان کرده است.

پیکاپ الکتریکی ریوین R1T در جریان عرضه اولیه عمومی شرکت در خارج از بازار نزدک در نیویورک در روز چهارشنبه، 10 نوامبر 2021.

بینگ گوان | بلومبرگ گتی ایماژ

علاقه اخیر سرمایه‌گذاران به سهام خودروهای برقی و دستاوردهای ارزش‌گذاری آنها نشان‌دهنده یک عنصر از چیزی است که حباب ایجاد می‌کند: عدم تعادل بین عرضه یک تمایل سرمایه‌گذاری خاص و تقاضا. حباب‌های بازار زمانی ایجاد می‌شوند که پول زیادی برای کار در یک منطقه خاص که کمبود دارد سرمایه‌گذاری شود. به طور کلی، کولاس نگران این نیست که بازار سهام در حباب است که به زودی می ترکد، زیرا نقدینگی بازار همچنان بالا است و همچنین پس‌انداز خانوارهایی که به دنبال سود بازار ادامه می‌دهند. اما در تاریخ طولانی EV این واقعیت وجود دارد که سرمایه‌گذاران به دنبال نام‌هایی هستند که در دسترس آنهاست.

“سرمایه گذاران به دنبال هر بازی ممکن در وسایل نقلیه خودران و ماشین های الکتریکی هستند و کمبود واقعی فرصت ها وجود دارد و به همین دلیل است که تسلا یا ریویان بسیار ارزشمند هستند. کولاس گفت، زیرا سهام خودروهای الکتریکی کافی وجود ندارد. شما باید چیزی را که او می خواهد بازاریابی کنید وگرنه تا حدی حباب ایجاد می کند.»

چرا سرمایه گذاران نمی توانند خودروهای الکتریکی را نادیده بگیرند؟

با این حال، کولاس آمادگی ایجاد حباب در خودروهای الکتریکی را ندارد. او می‌گوید کل اکوسیستم خودروهای الکتریکی دقیقاً همان چیزی است که صنعت خودروسازی یک قرن پیش بود، که بسیار پراکنده آغاز شد و سپس 80 سال طول کشید تا به سه بزرگ‌تر رسید. او گفت: «ممکن است هشت سال برای خودروهای برقی باشد.

و Rivian، با ارزش 100 میلیارد دلار، شرکتی است که هیچ سرمایه گذار نهادی نمی تواند نادیده بگیرد.

او گفت: “آنها آنچه را که برای تسلا اتفاق افتاد دیدند و می دانند که در این فضا چه اتفاقی می تواند بیفتد.”

با سرمایه بازار 100 میلیارد دلاری، هر سرمایه گذار نهادی در ایالات متحده و سراسر جهان باید Rivian را جدی بگیرد. و اگر آنها از قبل مالک تسلا هستند، سرمایه گذاران باید تصمیم بگیرند که کل تسلا خود را حفظ کنند یا بخشی از آن را بفروشند و کمی ریویان بخرند، “فقط در صورتی که ممکن است تسلا نباشد، بلکه یک شرکت نیم تریلیون باشد، و در آن صورت، تمام است. کولاس گفت: از اینجا کیف کنید.

کولاس در یادداشت اخیر خود خطاب به مشتریان نوشت: «ما در طول سال‌ها به اندازه کافی IPO داشته‌ایم تا بدانیم که برخی از سرمایه‌گذاران با ورود به سهام شرکت‌های جدید، نام «قدیمی» را می‌فروشند و آن را با «جدید» جایگزین می‌کنند. «تسلا» سال‌ها تنها بازی واقعی «EV» در بازار سهام ایالات متحده بوده است. اکنون برای سرمایه گذار حاشیه ای رقابت دارد.

سهام EV کمتر شبیه یک حباب است تا اختیار

کولاس گفت که Rivian یک سهام داغ است و بسیار پرنوسان است و همچنان بی ثبات خواهد بود، زیرا سهام EV بیشتر به عنوان گزینه سهام معامله می شود تا سهام اساسی.

کولاس گفت: این یک گزینه بلندمدت بیش از یک سهام است. “این گزینه ای برای Rivian است تا در خودروهای الکتریکی بسیار موفق باشد. تسلا به طور مشابه در تاریخچه خود، گزینه ای برای آینده بالقوه بود.

بنابراین، نوسانات اخیر ریوین به دلایلی غیر از رشد ارزش توسط فدرال رزرو تکرار خواهد شد، و سرمایه گذاران باید به خاطر داشته باشند که گزینه ها همیشه نوسانات بیشتری نسبت به سهام پایه دارند و نوسانات با کوچک شدن بازار حرکت خواهد کرد. این امر بسیار موفق است.

بر اساس مقاله اخیر FT، به عنوان مثال، معاملات اختیار معامله تسلا، معاملات بازار گسترده تر و سایر سهام فناوری با ارزش بالا مانند آمازون را کاهش داده است.

جایی که جنرال موتورز و فورد در معادله EV قرار می گیرند

با توجه به بی‌ثباتی خودروهای الکتریکی، سرمایه‌گذاران احتمالاً مجبورند هر دو طرف معامله را با بخشی از قرار گرفتن در معرض قهرمانان، از جمله تلسا و ریویان، و تکیه بر بازیکنان موروثی بازی کنند، «نه لزوماً به این دلیل که فضا به دست خواهند آورد، اما آنها کولاس گفت: بلوک های سازنده را دارند. عناصری که می توانند به آنها اجازه پیروزی بدهند.

این چیزی است که مدیر اجرایی فورد هفته گذشته زمانی که اعلام کرد قرارداد توسعه مشترک خودروی برقی با ریوین در حال لغو شدن است (او هنوز یک سرمایه گذار در شرکت است) گفت. جیم فارلی، مدیر عامل فورد، “اعتماد به نفس فزاینده” این خودروساز برای “برنده شدن در فضای الکتریکی” را انگیزه ای برای پایان دادن به همکاری عنوان کرد.

اما رویکرد فعلی بازار برای ارزیابی خلوص خودروهای برقی بالاتر از فورد یا جنرال موتورز نشان‌دهنده خطر بلندمدت خودروسازان قدیمی‌تر است.

کولاس گفت: خودروسازان موروثی با چالش‌های باورنکردنی روبرو هستند که قبلاً هرگز ندیده‌ایم و این باعث می‌شود تهاجم خودروسازان ژاپنی و کره‌جنوبی کمی قابل مقایسه به نظر برسد. “این یک تغییر بزرگ در فناوری است که آنها تاکنون مدیریت کرده اند، ساخت داخل خودروهای الکتریکی و ترک ترکیب شرکت ها.

او این رویکرد را به عنوان یک مزیت نمی بیند.

در حال حاضر، روشی که بازار تسلا، ریوین و گروه لوسید را در مقابل دیترویت ارزیابی می‌کند، این پیام را به سرمایه‌گذاران ارسال می‌کند که “ترکیب تجارت قدیمی موتورهای احتراق داخلی و تجارت خودروهای الکتریکی مرتبط، یک پایان‌نامه سرمایه‌گذاری عالی نیست”. کولاس گفت.

عامل مهم این است که جنرال موتورز و فورد ممکن است در نهایت عملیات EV را از هم جدا کنند، و این یک دلیل بالقوه قانع کننده برای حفظ سهام است.

وی گفت: این دو موضوع هیچ ربطی به هم ندارند و این جدایی یک فرصت و یکی از دلایلی است که شما می خواهید صاحب سهام شوید.

اما او متقاعد نشده است که فورد یا جنرال موتورز هرگز چنین حرکتی را انجام دهند، حتی اگر بتوان آن را به گونه ای درست ساخت.

جنرال موتورز و فورد هنوز وقت دارند. اما وقتی نوبت به بازسازی دراماتیک شرکتی می رسد که چالش های وجودی آنها را منعکس می کند، کولاس در یادداشت تحقیقاتی اخیر خود نوشت: «ما نفس خود را حبس نکرده ایم».

هزینه سرمایه و نبرد با EV

اگر جنرال موتورز و فورد به ساختار شرکتی فعلی خود پایبند باشند، کولاس مزایا یا هیچ مزیتی را نمی بیند و یک نقطه ضعف متمایز را می بیند: هزینه سرمایه آنها.

برای فورد و جنرال موتورز، هر دو زیر 100 میلیارد دلار با ارزش بازار، بسیار بالاتر از تسلا با 1 تریلیون دلار است. این فروش سهام تسلا است که برای رقابت در بازار خودروهای الکتریکی بسیار بیشتر از اقدام اخیر ماسک است.

اگر تسلا به 10 میلیارد دلار سرمایه نیاز داشته باشد، می تواند 10 میلیارد دلار سهام را با کاهش 1 درصدی به سهامداران فعلی بفروشد. اگر جنرال موتورز یا فورد این کار را انجام دهند، تقریباً 10٪ رقت است.

کولاس گفت: “این تفاوت در هزینه سرمایه چقدر است… هزینه ترکیبی سرمایه جنرال موتورز و فورد به طرز عجیبی بالا و ناپایدار است.” از آنجایی که در لحظه ای که صنعت خودروهای برقی از پذیرش انبوه باد شدیدی برخوردار می شود، شاهد خواهیم بود که بسیاری از فناوری های جدید در حال ظهور هستند و همه این شرکت ها باید یک تن سرمایه گذاری کنند و سازندگان بزرگ خودروهای محلی به خوبی موقعیت نخواهند داشت. ریویان یا تسلا.”

وسایل نقلیه الکتریکی در نهایت به وسایل نقلیه خودران و تغییر در حمل و نقل جهانی دلالت دارند. این امر مستلزم آن است که شرکت ها برای ادغام و اکتساب و سرمایه گذاری های استراتژیک ارز قابل توجهی داشته باشند.

کولاس در یادداشت اخیر خود نوشت: “با توجه به وضعیت فعلی قیمت سهام جنرال موتورز و فورد، آنها در یک تیراندازی یک چاقوی قلمی خواهند آورد.”

این دلیل بزرگی است که کولاس خود ارزیابی کسب و کار خودروهای برقی را یک مزیت می داند. او در یادداشت اخیر خود نوشت: «اینطور نیست که فورد و جنرال موتورز نتوانند در خودروهای برقی یا AV رقابت کنند – آنها می توانند. اگر بتوانند ارزی از سهام داشته باشند که با تسلا و (اکنون) اپل همخوانی داشته باشد، شانس آنها بسیار افزایش می یابد.

پادشاه واقعی پول نقد و ماشین آینده

وقتی صحبت از پول برای سرمایه گذاری در آینده خودروها می شود، دلیلی وجود دارد که چرا گمانه زنی های زیادی در مورد علاقه اپل وجود دارد. کولاس گفت: با کسب و کاری که به اندازه اپل سه ماهه به سه ماهه درآمد دارد، سرمایه گذاران باید ورود بالقوه اپل به بازار خودروهای خودران و وسایل نقلیه الکتریکی را جدی بگیرند.

اپل چیزی نمی‌گوید، و آخرین اظهارنظر تیم کوک در مورد خودروها یکی دیگر از انحرافات است که توسط اندرو راس سورکین در کنفرانس اخیر Dealbook پرسیده شد. اما اپل هفته گذشته زمانی که بلومبرگ اعلام کرد که برنامه های اپل برای خودروها شتاب می گیرد و انتظار می رود تا سال 2025 معرفی شود، یک رکورد جدید در تاریخ ثبت کرد.

کولاس گفت: «همه باید در وسایل نقلیه خودران و خودروهای الکتریکی به اپل توجه کنند، البته اگر دلیل دیگری جز پول در ترازنامه نباشد. او گفت: “پول هر مشکل تحقیق و توسعه را حل نمی کند، اما مطمئناً به کسانی که می شناسید کمک می کند، بنابراین باید آن را جدی بگیرید، البته فقط به این دلیل که آنها منابع لازم برای انجام این کار را بیش از هرکس دیگری در تجارت دارند.”

جنرال موتورز و فورد امروزه از نظر مالی سالم هستند و از عملیات موتورهای احتراق داخلی خود جریان نقدی ایجاد می کنند. “اما در رکود بعدی چه اتفاقی خواهد افتاد؟ یا اگر یک پیشرفت تکنولوژیکی در باتری‌ها رخ دهد که به سرمایه بسیار بیشتری نیاز دارد؟” کولاس در یادداشت اخیر خود نوشت.

“در این سناریوها، جنرال موتورز قدیمی و فورد – با ترکیبی از محصولات ICE و EV و ارزش سهام قابل مقایسه – گیر کرده اند… دنیای خودرو چیزی جز سرمایه عمیق نیست، بنابراین این یک مشکل آکادمیک به دور است. “

نکته منفی مشکل پول، همانطور که در یادداشت اخیر کولاس در مورد اپل و AV ذکر شده است، این است که سرمایه گذاری در خودروها “از لحاظ تاریخی گورستان سرمایه بوده است.”

اما او می‌گوید بازار آنقدر بزرگ است که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت و رویکرد خودروهای شرکت‌های بزرگ فناوری احتمالاً با پیش‌بینی یک مدل اقتصادی جدید متمرکز بر «حمل و نقل به‌عنوان یک سرویس» طراحی شده است که لزوماً نیازی به مالکیت ندارد. “این یک مدل درآمدی است که هر شرکت فناوری آن را درک کرده و اتخاذ می کند.”


https://20khababr.ir
https://afkharebartar.ir
https://akhabarebartar.ir
https://andnews.ir
https://avatefepak.ir
https://baranmajale.ir
https://behtaringam.ir
https://daltek.ir
https://elmitarin.ir
https://fardayeashena.ir
https://forbos.ir
https://foxirani.ir
https://gisoon.ir
https://hodhodirani.ir
https://iranisard.ir
https://kahkashani.ir
https://lasttimes.ir
https://lilaki.ir
https://livejame.ir
https://magirani.ir
https://majaleiranian.ir
https://mervina.ir
https://mineralnews.ir
https://modirezard.ir
https://momon.ir
https://moniseh.ir
https://nationaliran.ir
https://netcrafti.ir
https://news-single.ir
https://newsexpress.ir
https://newslife.ir
https://newsspot.ir
https://newsteen.ir
https://nikmag.ir
https://officemag.ir
https://okaziyon.ir
https://one-news.ir
https://pandamag.ir
https://parsroids.ir
https://patris-fun.ir
https://senatornews.ir
https://seratmag.ir
https://sibala.ir
https://sohanian.ir
https://sosokan.ir
https://tazekhabari.ir
https://technoirani.ir
https://timesirani.ir
https://yamorani.ir
https://yandexkhabari.ir
https://abdoosnews.ir
https://zehnenoandinsh.ir
https://abestanews.ir
https://abtinnews.ir
https://akhbarebartaaar.ir
https://akhbaremaaaa.ir
https://akhbareshomaaa.ir
https://akhshijnews.ir
https://atrinnews.ir
https://atroticnews.ir
https://atshnews.ir
https://bashariatemrooz.ir
https://dastesalamatt.ir
https://dostemansalam.ir
https://elementorsite.ir
https://emrooztafahom.ir
https://ensanedirooooooz.ir
https://etelaresankhabar.ir
https://examplenews.ir
https://fardaalefba.ir
https://gisooyekhabar.ir
https://halohekayatha.ir
https://hashtadonoh.ir
https://hekayatfardayeemaaa.ir
https://honarmandkhabar.ir
https://istgaheshomareyek.ir
https://ketabkhoooon.ir
https://kimyagaaaar.ir
https://markazeakhbar.ir
https://masternewss.ir
https://mohamadrezasite.ir
https://morvarideasia.ir
https://mramins.ir
https://naserinews.ir
https://nasermr.ir
https://newsamins.ir
https://newsatropat.ir
https://newscenterals.ir
https://newsmineral.ir
https://newsouls.ir
https://newspishgamannn.ir
https://newssalam.ir
https://newsshans.ir
https://newsworlds.ir
https://parinews.ir
https://patris-music.ir
https://poshtibannews.ir
https://powernewss.ir
https://recordejadid.ir
https://salamnewws.ir
https://23ncfst.ir/
https://amiran-carpet.ir/
https://armanenergytec.ir/
https://blogenews.ir/
https://blogkhoon.ir/
https://bvfars.ir/
https://charsounews.ir/
https://chsnews.ir/
https://dezfil.ir/
https://dmwebmaster.ir/
https://dota2news.ir/
https://erfanhd.ir/
https://etminan110.ir/
https://faratarazkhabar.ir/
https://farsgardi20.ir/
https://footynews.ir/
https://goto98.ir/
https://ilyarkhabar.ir/
https://ir2khabar.ir/
https://iranalmanac.ir/
https://irandaryafest.ir/
https://khabarehaft.ir/
https://khabarontime.ir/
https://lolsms.ir/
https://maadgig.ir/
https://masoudtb.ir/
https://mp3news.ir/
https://music-ha.ir/
https://nakhlestankhabar.ir/
https://newcharge.ir/
https://news-links.ir/
https://news180.ir/
https://pimn.ir/
https://prmf.ir/
https://pvnews.ir/
https://rejawnews.ir/
https://sahab-co.ir/
https://samanbarg.ir/
https://semanews.ir/
https://shirinonews.ir/
https://soheilesonghor.ir/
https://tacity.ir/
https://taktanews.ir/
https://tarabaranmag.ir/
https://telegram-persian.ir/
https://tfcenter.ir/
https://trika.ir/
https://velninews.ir/
https://vidnaz.ir/
https://wajnews.ir/
https://your-news.ir/
https://zangannews.ir/
https://2016downloadnew.ir/
https://paxsolomusic.ir/
https://daryamedia.ir/
https://andikakhabar.ir/
https://seo-pbn.ir/
https://ghezelwich.ir
https://panaztebtabriz.ir
https://shayna-net.ir
https://kanooneslamshahr.ir
https://raynuts.ir
https://honare2.ir
https://itsama.ir
https://flingpet.ir
https://foreverpro.ir
https://fraeesi.ir
https://gkhabar.ir
https://18amlak.ir
https://pooyesh-khabar.ir
https://matsef.ir
https://photo-land.ir
https://tabarestan118.ir
https://disachain.ir
https://chikaapp.ir
https://mahestan18.ir
https://radyaabkala.ir
https://c-civil.ir
https://saeeed.ir
https://copytops.ir
https://modirsearch.ir
https://shz1music.ir
https://m-khosravi.ir
https://iranhayashi.ir
https://iranian-dress.ir
https://gigblog.ir
https://basitcg.ir
https://mashhadhekmat.ir
https://rahetamin.ir
https://radolyamani.ir
https://bnemati.ir
https://face-wood.ir
https://tourvare.ir
https://centertasisat.ir
https://bidarirafsanjan.ir
https://namahaa.ir
https://30pp.ir
https://script-tabadol-link.ir
https://simayesarbedar.ir
https://pakdashtiha.ir
https://rentacars.ir
https://2019movies.ir
https://ekar24.ir
https://saber-ramezani.ir
https://teb-saharsina.ir

ایندکسر